Tasks M1_lv

Erasmus+ 2017/2020
Prew
Tasks M1_ru
Tasks M1_lv

 

 

Erasmus+ 2017/2020

 

 

 

2017-1-TR01-KA219-046009

 “EVERY STUDENT IS SPECIAL”

TASKS -Overview 1 (Romania)

 

 

Pirmā organizētā tikšanās Starptautiskā Erasmus+ projekta ietvaros “Katrs skolēns ir īpašs” norisinājās Rumānijas pilsētā Petrošani. Pēc rumānu tradīcijas, viesi tika sagaidīti ar sāli un ūdeni, jeb tā saucamo sālsmaizi. Skolēni bija ģērbti nacionālajos tautas tērpos - tie sagaidīja viesus no Itālijas, Latvijas, Polijas un Turcijas. Starp citu, Turciju pārstāvēja skolotāji no divām skolām.

Nelielais informātikas kabinets uz trīs dienām pārtapa par pārrunu biroju, kur tika slēgti līgumi, pārrunāti plāni 3 gadiem 2017.g. - 2020.g. Mūs uzrunāja skolas direktore Gabriella… Viņa bija iepriecināta par savas valsts iniciatoriem - skolotājiem, kas cenšas ieviest valstī Eiropas savienības izglītības principus un standartus, cilvēktiesības un individuālo pieeju ne tikai vispārējā izglītojošajā vidē, bet arī iekļaujošajā pieejā. Direktores kundze padalījās ar mums savas skolas radošajos darbos, inovatīvajos projektos, kas skolā tika īstenoti vairākus gadus. Pateicoties angļu valodas skolotājai Lilijai…. viss tika sīki iztulkots angļu valodā.

Veiksmīgas un ilgstošas sadarbības pamatā tika ieguldīti arī pozitīvi materiāli - katram savas valsts pārstāvim tika dāvāti suvenīri, atmiņu lietas un, protams, saldumi, kas raksturīgi vietējo kultūrai.

Diplomātiskā daļa veikli saplūda ar projekta aktivitātēm:

  • Projekta programmas apspriešana Rumānijas pilsētā Petrošani;

  • Galveno pasākumu un atskaišu braucienu plānojums - datumi, vietas, nacionālās aktivitātes, katras valsts skolēnu brīvlaiku izmantošana satikšanās nolūkam;

  • Līguma parakstīšana par sadarbību līdz 2020.gadam;

  • Delegātu priekšlikumi;

  • Pienākumu sadale;

  • Starptautisko satikšanos un skolotāju apmācību grafika izveide;

  • Uzdevumu sistēmas izveide katrai skolai;

  • Projekta “Katrs skolēns ir īpašs” popularizācijas un informācijas publiskošanas iespējas;

  • Darba programma pilsētā Petrošani.


 

Projekta vadītāja - angļu valodas skolotāja no Turcijas Gulia…. jau saulaicīgi visus projekta koordinatorus iepazīstināja ar dokumentāciju un principiem, kas tika apstiprināti un atbalstīti Nacionālajā Eiropas padomē.

Dalībniekiem tika izsniegtas dokumentu mapes, kurās bija dokumenti, kas apstiprināja kopumā projekta realizācijas pienākumus. Tādēļ, itāļu priekšlikumam skolotāju un skolēnu apmaiņai individualizēto mācību laikā, no Nacionālās padomes netika sniegts atbalsts. Tieši šajā sakarā pie Nacionālās padomes vērsās Rumānijas projekta koordinatore Rodika…

Dalībniekiem nepieciešams ievērot noteiktu koncepciju gan aktivitātēs, gan dalībnieku izvēlē, gan finanšu sadales jautājumos (braucienu izmaksas, nakšoņas izmaksas, tehnisko līdzekļu iegāde, kancelejas preču iegāde), lai veiksmīgi realizētu projektu.

  • Katrai metodiskajai un izglītojošajai tikšanās reizei sevī jāietver pedagogu līdzdalību, nodarbības skolā un ārpus tās.

  • Skolas aktivitātēs jāiesaista izglītojamie, izglītojamo vecāki un pedagogi. Grupu sastāvam jābūt nokomplektētam projekta sākumā un jāpaliek nemainīgam projekta laikā, lai noteiktu dalībnieku interesi, produktivitāti un zinātniski izvēlētās aktivitātes un pieejas.


 

Plānoto tikšanos un skolotāju apmācību datumi:

  1. Itālija - 26.02.2018-04.03.2018 - 7 dalībnieki

  2. Latvija - 05.10.2018-19.10.2018-6 dalībnieki

  3. Rumānija - 01.04.2019 -05.04.2019 - 7 dalībnieki no katras valsts

  4. Itālija - 03.06.2019 -05.06.2019 - 7 dalībnieki no katras valsts

  5. Turcija - Mercina - 23.03.2020 - 27.03.2020 - 7 dalībnieki no katras valsts

  6. Latvija - 06.05.2020 -08.05.2020 - 7 dalībnieki no katras valsts

Katra tikšanās - tas ir ne tikai metodiskais darbs, bet arī kultūras un izglītojošo centru apmeklējums. Tās paredz iepazīšanos ar katras valsts izglītības sistēmu, kā arī kafijas pauzes, pusdienas un vakariņas.

Rumānijas projekta dalībnieki parūpējās par atbraucošo delegāciju:

  • sagaidīšana Bukarestē

  • Izmitināšana labā ekonomiskas klases viesnīcā, kas piedāvāja brokastis (zviedru galds)

  • Kafijas pauzes ar bagātīgu augļu izvēli, saldumiem un dzērieniem.

  • 18.12.2017 - pusdienas no skolas netālā ēdnīcā.Pašā skolā netiek nodrošināta skolēnu ēdināšana, skolēni paši var iegādāties bufetē sviestmaizes un dzērienus.

  • Ēdnīcas ēdienkarte: Pirmais - vistas zupa, lielopa gaļa ar dārzeņiem, kartupeļu biezenis ar vistas ruleti, sēņu mērce, asie pipari, ūdens un deserts.

Mājas darbi:

  • Fotogrāfija skolēna acīm. Organizēt foto aktivitātes dalībniekiem.

  • Tēma: Mana pilsēta caur sajūtu prizmu un pusaudža uztveri.

  • Katrai klasei tiek izlozēta kāda konkrēta skolas tuvējā rajona vieta.

  • Skolēnu uzdevums ievākt ziņas par šī rajona pieejamajām vietām, cilvēkiem, objektiem utt.

  • Bērni ganpatstāvīgi, gan kopā ar skolotājiem un vecākiem nofotogrāfē pilsētu. Apstrādā tās, sagatavo nosaukumus un anotācijas.

  • Katra klase gatavo fotoizstādi skolā.

  • Fotogrāfijas tiek izgatavotas digitāli, lai ievietotu mājaslapā. Formāts JPG,vienas fotogrāfijas izmērs ne lielāks par 200Kb.

  • Šajā aktivitāte nepieciešams iesaistīt arī gan mācībās, gan uzvedībā nesekmīgos skolēnus.

  • Fotogrāfēšanas periods februāris - marts.

Katrā skolā vajadzētu norisināties semināram:

  • Skolotāju izdegšana. Semināra mērķis un uzdevumi: izdegšanas pārvarēšanas un novēršanas metodes, paņēmieni, darbības. Aktīva motivācija, pieredzes apmaiņa.

  • Darbs ar skolēniem, kuriem speciālas prasības ( hiperaktivitāte, autisms, uzmanības trūkums, logopēdiskie traucējumu u.c.).

  • Iekļaušana.

Semināru nodrošināšanai ir jāpiesaista speciālisti, izglītojamo vecāki, pedagogi un skolēni.


 

Konkrēti šis projekts skaitās kā eksperiments, tādēļ projekta īstenošanas procesā var rasties izmaiņas vai notikt korekcija.


 

 

01.08.2018

Counter CO.KZ