|
|
2017-1-TR01-KA219-046009_...
“EVERY
STUDENT IS SPECIAL”
PROGRAMMA
ERASMUS+ 2017-2020
Erasmus + 2017.g.-2020.g. -
“EVERY STUDENT IS SPECIAL”
http://erasmus2017-2020.pdps.lv
30.10.2017 - 29.06.2020
Atb. persona – L. Renge.
Dalībnieki: skolotāji, skolēni, vecāki
Piecas partneru skolas no Latvijas, Itālijas, Polijas, Rumānijas
un Turcijas izveidoja stratēģiskas partnerības projektu, jo visās partneru
skolās ir vismaz 15% nepietiekamu iespēju studentiem, kuriem draud sociālā
atstumtība, un katrai skolai ir prakse vietējā platformā bet nepietiek resursus,
lai risinātu esošās problēmas. Tāpēc mēs nolēmām sadarboties ar partneru labas
prakses, metožu un paņēmienu apmaiņu un integrēt un uzlabot studentu skolas un
ģimenes apstākļus, kuri dažādās jomās ir neizdevīgi. Mērķis ir palīdzēt maz
spējīgiem un neaizsargātiem skolēniem jūtaties pārliecinātiem un iekļautiem
vienaudžu grupās un sabiedrībā, būt laimīgiem, apmierinātiem un vērienīgi
turpināt gan augstskolu, gan universitātes izglītību ar radošām projektu grupas
aktivitātēm, piemēram, leļļu teātri, modeļu veidošanu, ritmu grupas, seminārus,
konferences, spēles un sociālās atbildības aktivitātes
Projekta kvalitāte tiek novērtēta:
- pēc katras sanāksmes tika veikts novērtējums ar dalībnieku aptaujas anketu
analīzi, kas tika īstenota pēc katras starpvalstu tikšanās - visi rezultāti tika
apspriesti transnacionālās sanāksmes laikā;
-turklāt, sanāksmju un apmācības laikā notika diskusijas par katras valsts
prezentāciju - dalībnieki izteica savu viedokli par metožu lietderību, iespējām
to īstenot savā valstī;
-katras sanāksmes laikā projekta dalībniekiem atgādināja mērķus un uzdevumus, un
tie tika adresēti projekta aktivitātēm plānā, kā arī uzraudzīja uzdevumu un
progresa īstenošanu saskaņā ar plānu;
No iegūtās informācijas, mēs varam secināt, ka projekts tika izpildīts saskaņā
ar plānu, uzdevumi tika veikti regulāri ar augstu entuziasmu
Visas mūsu finanses tika pakļautas neatkarīgai finanšu struktūrai, mēs
uzrakstījām ziņojumus par pabeigtām darbībām. Uz vietas skolas vadītāji kontrolē
visus līdzekļus.
Uzskatām, ka sadarbība ir veiksmīga – uzdevumi tiek izpildīti laikus, radoši un
augstā līmenī. Valstis, kuras uzņem projekta dalībnieku, ar lielu atbildības
sajūtu sagatavo uzņemšanu, un pieredzes apmaiņa notiek labvēlīgā atmosfērā.
Projekta partneru sastāvā nekādu izmaiņu nav, un nav plānots tās ieviest.
Projekta grupai ir raksturīgas tādas īpašības, kā augsta profesionalitāte,
iniciatīva, atbildības sajūta un draudzīgas savstarpējās attiecības.
Kopumā projekta pirmais gads noritēja draudzīgā un radošā atmosfērā.
- Partneru veicamajos uzvedumos īpašu izmaiņu nav.
-Arī partneru sastāvā nav un nav plānotas izmaiņas
Pēdējās sanāksmes laikā notika atskats uz projekta aktivitatēm, iegūto rezultātu
apspriede un anketēšana par projekta rezultātiem. Visas partneru skolas
atskaitījās par padarīto un, atskatoties uz plānoto un veikto, varējam secināt,
ka plāns pirmajam gadam tika izpildīts.
Sanāksmes galvenie darba kārtības jautājumi bija:
Partnerības līguma parakstīšana
Projektu pieteikumu plāna vietējo darbību pārskatīšana un apspriešana
Tika apspriesti jautājumi:
-uzdevumu sadalījums starp partneru skolām
-Precīzu datumu noteikšana "Apmācības aktivitātēm un divas projekta starpvalstu
sanāksmēm
- dalīties informācijā par mērķa grupām
- Projektu uzraudzības un projekta aktivitāšu novērtēšanas pasākumi
-iekšējo un ārējo kvalitātes nodrošināšanas mehānismu noteikšanu
- par projekta mājas lapas veidošanu un uzdevumu izplatīšanu
Pēc sanāksmes tika izveidots mobilitātes plāns, ieskaitot noteiktos datumos un
ilgums visiem projekta sanāksmēs veidiem .We izplatīti uzdevumus starp
partneriem atbilstoši jaudu un spēju katras skolas. Mēs apmainījās ar idejām par
to ne tikai uz izplatīšanas darbības un pasākumu veidiem projekta, bet arī
informāciju par to, kā vietējos pasākumus piemērot successfuly katrā school. Mēs
arī nostiprinājām saziņas veidus starp partneriem un runājām par nepieciešamo
projekta sociālo mediju platformu izveidi.
Apmācības uzdevumi :
1.Pieredzes apmaiņa
- iepazīties ar mācību programmām –Welness,
-Pet (dzīvnieku) terapija,
-speciāla pedagogā darba metodes
- skolas pieredze inkluzivajā pedagogijā
2.Iepazīties ar partneru skolām un pilsētām
3.Saplanot turpmāku darbu un vizītes 2017.-2018. mācību gadam un apmācības
nedēļai Rīgā 15.- 19.10.2018
Pirms tikšanas partneriem bija jāveic mājas darbus un atskaitīties par to:
noformēt projekta stendu, novadīt izstādes „Mana skola” un „Mana pilsēta”,
organizēt apmācības skolotajiem.
Tikšanās laikā Itālijā dalībnieki prezentēja praktiskas lietas, tādas kā stundas,
sociālas inovācijas un pieejas, ka arī inovatīvas tehnoloģijas, kuras tiek
izmantotas Itālijas skolā, lai atvieglotu skolēniem ar specialām vajadzībām
spēju apgūt prasmes un zināšanas, sekmētu mācīšanās motivācijas uzlabojumus .
No tiem vissvarīgākie bija:
1. „Pet” terapija.
Mēs noklausāmies lekciju par Pet terapijas vēsturi un metodoloģiju, noskatāmies
filmu par praktisko metodes pielietošanu darba ar bērnu autistu.Ka arī
apmeklējām fermu, kur ir daudz speciali atlasīto dzīvnieku kuri palīdz slimiem
bērniem.
2.Wellness skolā- laba būšana skolā. Skolas psihologs pastāstīja par skolas
atbalsta personāla darba galvenēm virzieniem un principiem.
3.Metodiskie paņēmieni, ka speciālais pedagogs strādā ar matemātikas iemaņu
attīstīšanu skolēniem.
4.Iekļaujoša skola- Itālija viena no pirmajiem Eiropā sāka iekļaut bērnus ar
traucējumiem iekļaut vispārīgās skolās
Apmācības laikā skolotāji arī bija iepazīstināti kā Itālijas skolotāji izmanto
savas reģiona objektus muzeju pedagoģijā un karjeras atbalsta pasākumos.
Sanāksmes laika notika mācību līdzekļu un pieeju prezentācijas un to apspriešana
, ka ari diskusijas. Latvijas komanda tāpat kā visi dalībnieki sagatavoja savas
pilsētas un skolas prezentāciju
Vizītes laikā iepazināmies ar ISTITUTO DI ISTRUZIONE SUPERIORE "ENRICO FERMI"
mācību priekšmetu kabinetiem, laboratorijām, bibliotēku, mācību darbu skolā, ar
pedagogiem un atbalsta personālu. Bijām uzaicināti Montesarchio mērijā, kur
pilsētas mērs atzīmēja projekta svarīgumu pilsētai un valstij.
Koordinatoru sanāksmē tika definētas turpmākas stratēģijas un termini. Projekta
dalībniekiem arī jāievieto savas skolas aktivitātes projekta platformā
e-Twinningā.
Latvijas komanda izveidoja vietni, kur tiek izvietoti darba materiāli un ir
izvietota informācija, prezentācijas no sanāksmes:
http://erasmus2017-2020.pdps.lv
Tika izveidotas anketas sanāksmes dalībniekiem ar mērķī izvērtēt to novadi un
rezultātus
Bija lietderīgi iepazīties ar Eiropas skolu pieredzi, parunāt ar skolotājiem,
uzzināt, kā viņi risina līdzīgas problēmas, kādas ir arī mūsu skolās, noteikt
kādā līmenī ir mūsu skolotāji. Bija interesanta pieeja skolēniem no bērniem ar
īpašām vajadzībām un bērniem ar uzvedības un komunikācijas problēmām.
Skolotāji izveidoja kontaktus ar citu valstu pedagogiem, pilnveidoja angļu
valodas prasmes. Skolotāji tika iepazīstināti ar Itālijas kultūru un tradīcijām,
tas paplašināja viņu redzes loku
Ar mērķi popularizēt projektu un atainot tā darbību:
• skolas mājas lapā ir izvietota informācija, prezentācijas no sanāksmes un tiek
veidota vietne projekta gaitas atspoguļošanaitika publicēti raksti vietējās
avīzes par projektu: http://erasmus.pdps.lv/_private/text/germanija8.htm
Arī skolas vecāki un skolēni tika iepazīstināti ar projekta gaitu gan skolas
mājas lapā, gan e-klasē un sanāksmēs. 30.08.2016. notika pieredzes apmaiņas
seminārs Rīgas Pārdaugavas pamatskolas skolotājiem. Galvenie projekta ieguvēji
ir skolotāji, skolu dalībnieki, dalībnieku organizācijas, valstu izglītības
sistēmas:
• skolotāji:
Mēs uzskatām, ka šis projekts viņiem bija sava veida apmācība, tādējādi
skolotāji uzlaboja savas prasmes, apguva jaunas metodes, paņēmienus ikdienas
darbam.
- ar mūsu projekta palīdzību mēs uzlabojām mūsu darbinieku svešvalodu prasmi un
daudzi no viņiem ieguva motivāciju mācīties svešvalodu
• Mūsu iestādes:
- nodrošināt izglītību augstākā līmenī un labākā kvalitātē
• skolēni:
- Mēs uzskatām, ka izglītības darbinieku izglītošana par atšķirībām tieši
ietekmēja jauniešu izaugsmi, multikulturālisms un daudzvalodība kļuva par
ikdienas praksi klasēs.
. Veidi kā realizējās komunikācija ar mērķa grupām :
• apmeklējot seminārus, daloties pieredzē;
• Iepazīšanās ar projekta resursiem, izmantojot brošūras, projekta žurnālus,
projekta vietnē;
• Atbildot uz anketas jautājumiem, piedaloties pētījumos;
• Iepazīšanās ar projekta resursiem, videoklipiem, fotogrāfijām, izmantojot
internetu;
• sniedzot zināšanas par projektu;
• apmācības semināros, lai saņemtu tiešu kvalifikācijas celšanu;
• palīdzot sagatavot videoklipus, IKT rīkus un citus resursus, tulkojumus.
• Projekta gaitā sešās sanāksmēs notika tieša saziņa.Saikne ar partneriem
projekta laikā veicināja sociālo kohēziju.
• Ātrai komunikācijai, dokumentu apmaiņai projekta dalībnieki izveidoja Facebook
grupu :European classroom.
• Projekta vietnē, izmantojot Google platformu, izveidojam kalendāru, lai
dalībnieki un sabiedrība varētu sekot līdzi pasākumiem un projekta gaitai.
• Projekta dalībnieki sazinājās arī izmatojot e-pastu un What’s up.
Notika vairākas tikšanās ar ieinteresētajām pusēm: vecāku padome, skolēnu
Mūsu skolām ir jāīsteno labākas Eiropas īpašības visos mūsu dzīves aspektos. Mēs
stingri
uzskatām, ka ar šo projektu skolēni un skolotāji kļuva lielākā mērā motivēti
apgūt svešvalodas un palielināt zināšanas par citām kultūrām.
- Mācību motivācija, sasniegumi palielinājās, bet samazinājās to skolēnu skaits,
kuri pametuši skolu.
• padome un metodisko komisiju vadītāji.
projekta rezultāti:
•Notika ideju un labas prakses apmaiņa starptautiskajā platformā;
• Skolotāji ieguva vērtīgu starptautisko pieredzi;
• Ir kopīgas zināšanas skolēnu apmācībai, un pilnveidotas skolotāju zināšanas
par to, kā sadarboties ar šādiem skolēniem, kuri mācās gandrīz visās skolās;
• Visbūtiskākais ir tas, ka notika starpkultūru dialogs un diskusijas par mācību
un audzināšanas metodēm.
• Nozīmīgie rezultāti ietver skolotāju profesionālās kompetences palielināšanu.
• Iesaistīto skolu pedagoģiskais personāls ieviesa jaunas pieejas, uzlaboja
resursus savā ikdienas praksē, izplatīja kolēģu vidū. Mēs uzskatām, ka ir ļoti
svarīgi strādāt šajā virzienā, jo tas veicina visu dalībnieku personīgo,
profesionālo un sociālo kompetenču pilnveidošanu.
• Projekta laikā skolās tika izstrādātas un ieviestas jaunas mācību metodes, kas
atvieglo skolēniem spēju demonstrēt savas prasmes un zināšanas, veicināja
motivācijas uzlabošanu un palīdzēja skolēniem veiksmīgi pabeigt skolu.
Sanākot kopā dažādām kultūrām gan ārzemēs, gan mājās, uzlaboja starpkultūru
dialogu.
|
|